Ζω καλύτερα – Ευ ζην

«Με το ποδήλατο στο δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ»

Ερχόμαστε σε επαφή με το θέμα της οδικής ασφάλειας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια του ποδηλάτη. Διαβάζουμε το βιβλίο «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.» και γνωρίζουμε τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των παιδιών ως πεζοί και μελλοντικοί οδηγοί στους δρόμους. Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και τους πιθανούς κινδύνους, αναπτύσσοντας υπεύθυνη στάση στον δρόμο. Προτείνουμε λύσεις για το πρόβλημα στη πόλη μας και αποτυπώνουμε εικαστικά τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Τα παιδιά αποφασίζουν να δημιουργήσουν φωτεινούς σηματοδότες, με σκοπό να βοηθήσουν τους οδηγούς και τους πεζούς στη πόλη μας. Με τη τεχνική του κολάζ, κατασκευάζουμε τα δικά μας φανάρια.


Ενημερωνόμαστε για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύει για τα ποδήλατα και τους ποδηλάτες, καθώς και τα σήματα που πρέπει να γνωρίζουμε και τα ζωγραφίζουμε. Ακόμα, συζητάμε για τη σωστή και υπεύθυνη συμπεριφορά του ποδηλάτη στον δρόμο, αλλά και τον απαραίτητο εξοπλισμό που πρέπει να διαθέτει για να είναι ασφαλής. Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε το ποδήλατο μας και τον εξοπλισμό που χρειάζεται ένας ποδηλάτης.


Κάθε παιδί κατασκευάζει το δικό του σήμα κυκλοφορίας. Έπειτα χωριζόμαστε σε ομάδες, σε πεζούς, αυτοκίνητα και ποδήλατα και δραματοποιούμε τη δική μας μέρα στη πόλη, αναπαριστώντας τη κυκλοφορία και μαθαίνοντας πως να κινούμαστε με ασφάλεια.


Παρακολουθούμε το παραμύθι «Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας», συζητήσαμε το περιεχόμενο του και καταγράφουμε τις ενέργειες και τις συμπεριφορές που μας προτείνει. Ζωγραφίζουμε τις οδηγίες του ποδηλατάκια, τις ψηφιοποιούμε και δημιουργούμε ένα εικονογραφημένο βιβλίο. 


Διαβάζουμε το βιβλίο «Με το ποδήλατο μου αρχηγό τα αυτοκίνητα νικώ» και το αποτυπώνουμε εικαστικά. Στη συνέχεια, κατασκευάζουμε μια ψηφιακή αφίσα ενημέρωσης για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την παρουσιάζουμε στη τάξη.


Για τη συμμετοχή κάθε μαθητή στο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής, απονέμεται το σήμα του ενημερωμένου ποδηλάτη, ως αναγνώριση της προσπάθειας και της γνώσης που αποκτήθηκε.